Handelsbetingelser

Generelle opplysninger 

Latron ApS 

Dansk CVR: DK-36414553

Organisasjonsnummer: 921 434 707 MVA

Adresse: Kronprinsensgade 8, 2.sal, 1114 – København K, Danmark

Kundeservice

Alle ordre og all kontakt håndteres av vårt kundeserviceteam, som du alltid kan kontakte på hello@barons.no.

Levering og frakt

Bestillinger som kommer før kl. 11.00 pakkes og sendes vanligvis samme dag – 365 dager i året. Dette gjelder imidlertid ikke varer hvor det er oppgitt at det er en bestillingsvare med lengre leveringstid.

Normal leveringstid til adresser i Norge er 1–3 virkedager etter at bestillingen er sendt. Alle norske bestillinger sendes med BRING. Alle varer leveres så lenge lageret rekker. Ved bestilling av både lagervarer og varer som er spesifisert som bestillingsvare, forbeholder vi oss retten til enten å sende bestillingen delvis eller i sin helhet når bestillingsvarene er på lager. FORBEHOLD FOR TRYKKFEIL, LAGERBEHANDLINGSFEIL OG PRISENDRINGER.

Endringer eller kansellering av bestillingen din

Når bestillingen din er lagt inn, kan du endre den ved å kontakte oss på hello@barons.no. Vi kan hjelpe deg med å endre bestillingen din HVIS bestillingen ikke har blitt ekspedert før du kontaktet oss.

Hvis bestillingen din har blitt ekspedert, har du fortsatt 14 dager på deg til å kansellere bestillingen. Se nedenfor for mer informasjon om angreretten.

Uten å være bundet til å kompensere deg eller på annen måte dekke utgifter, har vi rett til å kansellere bestillingen din i en av følgende situasjoner:

- hvis det oppstår en uforutsett feil, for eksempel en betalingsfeil,
- hvis betalingsinformasjonen din ikke kan verifiseres eller hvis informasjonen er feil,
- hvis vi mistenker at bestillingen din er plassert i ond tro eller i forhold til kriminelle aktiviteter  

Vi vil gjøre alt vi kan for å løse eventuelle problemer som kan oppstå og vil holde deg informert gjennom hele prosessen, samt varsle deg før vi kansellerer bestillingen din. Hvis bestillingen din kanselleres, vil vi refundere alle betalinger du måtte ha gjort hos oss uten ekstra kostnad for deg. 

Priser og betaling

Alle priser er i norske kroner inkludert mva, men eksklusiv eventuelle fraktkostnader.

Totalprisen du godtar når du legger inn en bestilling er beløpet som vil bli trukket fra kontoen din når bestillingen sendes. Beløpet blir ikke trukket før vi har behandlet og ekspedert bestillingen din.

Kommunikasjonen mellom deg og betalingssystemet vårt er sikret med SSL (Secure Socket Layer). Ettersom betalingssystemet vårt håndteres av Clearhaus / Quickpay, er de også de eneste som har tilgang til betalingsdataene dine.

Retten til å angre (Angrerett) 

Du har 100 dager gratis retur når du handler hos oss.

Du har rett til å angre på et kjøp innen de første 100 dagene etter at leveringen er mottatt, forutsatt at produktet ikke er skadet eller vasket og kan returneres i samme stand som da du mottok det.

Hvis 100-dagersperioden utløper på en helligdag, en lørdag, en søndag, grunnlovsdag, julaften eller nyttårsaften, har du minst inntil neste virkedag til å returnere varen. 

Returnering

Hvis du ønsker å kansellere kjøpet ditt etter å ha mottatt varen, så vennligst send den til oss innen 100-dagersperioden utløper. Du må selv bære de direkte kostnadene i forbindelse med retur av varen, med mindre du bruker vår returlapp. Den er det gratis å bruke. Denne finner du når du oppretter din returnering på hjemmesiden vår. 

Ved returnering er du ansvarlig for at varen er forsvarlig pakket inn.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for levering av varen. Husk å få kvittering for innlevering av pakken.

Når vi har mottatt varene i retur og har sjekket at disse lever opp til angrevilkårene, refunderer vi hele kjøpssummen. Vær oppmerksom på at det kan ta opptil to uker før refusjonen krediteres.

Hvis vi finner ut at din angrerett ikke kan oppfylles, vil vi kontakte deg på e-post.

Reklamasjon eller defekt

Ved et defekt produkt eller et avvik – f.eks. dersom produktet har blitt skadet under transport til deg – så beklager vi på det sterkeste og ber deg kontakte oss umiddelbart. Det er viktig at du tydelig kan beskrive problemene/mangelen. Hvis klagen din blir akseptert av vår kundeservice, refunderer vi hele kjøpesummen og alle fraktkostnader.

Bestemmelsene i kjøpsloven kan gjelde for kjøp av varer. Dette betyr at du kan få reparert en mangelfull vare, byttet en defekt vare, pengene tilbake eller avslag i prisen. Det avhenger av den konkrete situasjonen. 

Det er selvfølgelig et krav at klagen er berettiget og mangelen ikke har oppstått som et resultat av feil bruk av produktet.

Når du handler hos oss som forbruker, har du 24 måneders reklamasjonsrett. Dette betyr at du enten kan få varen reparert eller byttet, pengene tilbake eller en reduksjon i prisen, avhengig av den spesifikke situasjonen. Det er et krav at klagen er berettiget og at mangelen ikke har oppstått som et resultat av feil bruk av produktet eller annen skadelig adferd. 

Du må klage innen «rimelig tid» etter at du har oppdaget mangelen ved varen. Hvis du klager innen to måneder etter at mangelen ble oppdaget, vil klagen alltid være rettidig.

Hvis klagen er berettiget, vil vi refundere (rimelige) fraktkostnader. Varen må alltid sendes tilbake i forsvarlig emballasje, og husk å få kvittering for forsendelsen, slik at vi kan refundere fraktkostnadene dine.

Hvis klagen ikke er berettiget, må du selv bære fraktkostnadene.

Vær oppmerksom på at det kan ta opptil to uker før du kan se det krediterte beløpet på kontoen din.

Varen sendes til vår norske returadresse:

Bring Warehouse AS 

Prisfeil

Hvis en pris åpenbart er feil, og du med rimelighet burde ha oppdaget dette, er vi ikke forpliktet til å levere det aktuelle produktet til feil pris.

Tvist
For enhver tvist angående barons.no kan Forbrukertilsynet kontakates for å mekle i tvister. Dersom en sak bringes inn for Forbrukerklageutvalget (FKU), skal foretaket følge FKUs beslutninger.

Privatliv

Vi forstår og respekterer viktigheten av personvern på internett. Vi vil ikke utlevere informasjon om kunder/brukere til tredjeparter med mindre det er nødvendig for å gjennomføre en transaksjon. Virksomheten vil ikke selge ditt navn, adresse, e-postadresse, kredittkortinformasjon eller personlige data til noen tredjepart uten din forhåndstillatelse. Du kan lese mer om våre retningslinjer for personvern og informasjonskapsler her -> Link

Annet

Bindende kjøpsavtale kan inngås med mindreårige over 13 år som disponerer over egne midler. Det kan ikke inngås kredittkjøpsavtaler, betaling ved etterfølgende faktura, abonnementsavtaler eller på annen måte avtales betaling som innebærer at den mindreårige stifter gjeld eller binder seg til fremtidige betalingsforpliktelser.

Du kan finne informasjon om dine tidligere bestillinger ved å logge inn på profilen din (se øverst på nettsiden).

Vi anbefaler at du sjekker bestillingen din før sender den. Før du legger inn din bestilling, er det mulig å korrigere informasjonen du har gitt oss, som fakturerings- og leveringsadresse. Når du har lagt inn bestillingen din, vil du motta en kvittering, som er en oppsummering av bestillingen du nettopp har lagt inn.

Vi lagrer din bestilling og ordrebekreftelse slik at du når som helst kan motta en kopi ved å kontakte oss.

Du kan også kontakte Forbrukerrådet:

Forbrukerrådet

Fred Olsens gate 1

0152 Oslo

Norge

Nettsted: https://www.forbrukerradet.no

Telefonnummer: +47 23400500

Hvis du som forbruker er bosatt i et EU-land, kan du klage til EU-kommisjonens klageportal på nettet her: http://ec.europa.eu/odr

 

Handelsvilkårene ble sist oppdatert 20-11-2021